FAQs

[navigation/]

Ota yhteyttä / Contact us

PÄIVITYS TULEVIIN TAPAHTUMIIMME LIITTYEN:

Suomen hallituksen viimeaikaisista suosituksista johtuvat rajoittavat toimenpiteet vaikuttavat joihinkin konsertteihin ja tapahtumiin. Fanien, artistien ja henkilökunnan turvallisuus on ensisijainen prioriteettimme ja seuraamme tilannetta aktiivisesti. Olemme yhteydessä niihin asiakkaisiin jotka ovat ostaneet lippuja tapahtumiin joita rajoitukset koskettavat. Sinun ei tarvitse olla erikseen yhteydessä meihin tai lipunvälittäjään. Seuraathan kanaviamme ja nettisivujamme päivitysten osalta. Mikäli kysymyksesi koskee lippujen laskutusta tai toimitusta, olethan yhteydessä suoraan Ticketmasteriin, Lippupisteeseen, Tikettiin tai muuhun liput sinulle myyneeseen tahoon. 

Live Nation Finland Oy
Olympiastadion
Paavo Nurmen tie 1
00250 Helsinki

Asiakaspalvelu (ma-to klo 10-15) / Customer Service (Mon-Thu 10AM-3PM):
tel: +358-(0)9-856 73 400
info@livenation.fi 

Emme tällä hetkellä vastaanota työ- tai harjoitteluhakemuksia.

Laskutusosoite verkkolaskuille: 
Verkkolaskuoperaattori: Opus Capita Group Oy
Verkkolaskuosoite: 003710181642
Operaattorin välittäjätunnus: 003710948874

Henkilökohtaiset yhteystietomme näet tämän linkin takaa

Miten ostan lippuja Live Nationin tapahtumiin?

Miten ostan lippuja Live Nationin tapahtumiin?

Tervetuloa www.livenation.fi- sivuille. Sivujemme kautta voit ostaa lippuja Live Nationin tapahtumiin.

Viralliset lippujemme välittäjät ovat Ticketmaster, Tiketti ja Lippupiste, jotka hallinnoivat lipunmyyntisivujamme. Viralliset konserttiliput ovat myynnissä vain www.livenation.fi, www.ticketmaster.fi, www.lippu.fi ja www.tiketti.fi  -sivuilla. Mikäli ostat lippusi jotain muuta kautta, emme voi taata lipun oikeellisuutta, emmekä taata sisäänpääsyäsi tapahtumaan.

Tiettyjen kotimaisten keikkojen osalta voit ohjautua sivuiltamme myös jonkin muun lipunmyyjän sivulle, mutta voit tällöin olla varma, että kyseessä on virallinen taho.

Huomioithan, että jokaisella lipunvälittäjällämme on omat käyttöehtonsa ja toimituskulunsa, joihin sinun tulee tutustua ennen kyseisille nettisivuille rekisteröitymistä ja sieltä ostamista. Kulttuuri- tai virikeseteleiden käyttömahdollisuudesta olethan yhteydessä lipunmyyjätahoon.

Suomessa voit ostaa lippuja myös puhelinpalvelusta, R-kioskeilta tai mistä tahansa lipunmyyjän myyntipisteistä.

 

Huom! Mikäli sinulla on ongelmia lippujen ostamisessa jonkin lipuntoimittajan sivuilla, olethan suoraan yhteydessä heidän asiakaspalveluunsa.

Ticketmaster Oy:

0600 10 800 (1,98 €/min + pvm)

Lippupiste Oy:

0600 900 900 (1,98 €/min + pvm)

Tiketti Oy:

0600-1-1616 (1,78 €/min + pvm)

 

Yleistä lippujen ostamisesta

Miksi lippuja ei voi varata nettikaupassa?

Yleinen käytäntö netin kautta tavaroita hankittaessa on, että netissä ei voi varata, ainoastaan ostaa. Päädyimme noudattamaan tätä myös järjestämissämme konserteissa torjuaksemme mahdolliset mustan pörssin kauppiaat, hamstraajat ja muut lippujen ostoa rajoittavat häiriöt.

 

Miten on mahdollista, että tapahtumat myydään loppuun minuuteissa?

Kun liput suosittuun tapahtumaan menevät myyntiin, on ostajia jonossa satoja, usein tuhansia samanaikaisesti. Koska lippuja on tiettyyn tapahtumaan tarjolla aina rajattu määrä, saattavat liput myydä loppuun hyvinkin nopeasti. Esimerkkinä - jos 500 fania ostaa samanaikaisesti 4 lippua, on 2000 lippua voitu myydä loppuun sekunneissa. Näin suurtenkin areenoiden kapasiteetti saattaa loppua nopeastikin.

 

Voinko palauttaa tai vaihtaa jo ostamani liput?  

Jo ostettua pääsylippua ei voi vaihtaa tai palauttaa.

 

Miksi joissain tapahtumissa on ostorajoitus?

Joissain tapauksissa artistiorganisaatio tai  tapahtuman promoottori asettaa lipuille ostorajoituksen, jotta mahdollisimman monella fanilla olisi mahdollisuus ostaa lippuja tapahtumaan. Näin pyrimme estämään myös suurien lippumäärien valumista mustan pörssin kauppaan.

 

Tarvitsen avustajan mukaani tapahtumaan, millainen on avustajakäytäntö?

Toivotamme liikuntarajoitteiset ja muut avustajaa tarvitsevat asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi tapahtumiimme ja työskentelemme yhdessä tapahtumapaikkojen kanssa toimivien järjestelyiden puolesta. Suurimpaan osaan tapahtumistamme on mahdollista saada avustaja mukaan veloituksetta. Avustajakäytäntö kuitenkin vaihtelee hieman tapahtumakohtaisesti, joten pyydämme avustajaa tarvitsevia asiakkaitamme olemaan suoraan meihin yhteydessä ennen lipunostamista, jotta osaamme tarpeiden mukaan tarjota sopivaa vaihtoehtoa. Jotta avustuksen tarve voidaan sitä pyydettäessä todistaa tapahtumaan saapuessa, otathan avustajakortin tai muun todistuksen mukaasi tapahtumapäivänä.

 

Mistä näen tapahtuman ikärajan?

Tapahtumissamme mahdollinen ikäraja ilmoitetaan kunkin tapahtuman tiedoissa. Ellei ikärajaa ole erikseen ilmoitettu, on tapahtuma sallittu kaikenikäisille. Jokaisella tapahtumaan saapuvalla tulee iästä riippumatta olla oma pääsylippu, poislukien tietyt perheviihdetapahtumat. Poikkeustilanteista suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan meihin.

 

Kielletyt esineet

Pullojen, purkkien, videolaitteiden, nauhureiden, järjestelmäkameroiden (= kamera jossa irroitettava objektiivi), GoPro-laitteiden, selfietikkujen, vaarallisten aineiden ja esineiden (mm. terävät niittivyöt, veitset, puukot, hiuslakkapullojen yms) tuominen useimpiin tapahtumiimme on kielletty yleisön turvallisuuden takaamiseksi. Mikäli haluat tuoda mukanasi fanikyltin, katsothan että sen koko on max. 50x50 cm eikä se aiheuta näköestettä muille keikkakävijöille.

Tapahtumissa kuvaaminen

Pääsääntöisesti kuvaaminen pokkari- ja kännykkäkameroilla on tapahtumissamme sallittu. Järjestelmäkamerat ja tapahtumien videointi on kielletty. Huomaathan, että artistiorganisaatio saattaa koska tahansa muuttaa ohjeita ja kieltää kuvaamisen - seuraa siis aina järjestyksenvalvojien ohjeita tapahtumapaikalla.

 

Backstage-passit

Live Nation ei myy, eikä jaa, mihinkään tapahtumaansa backstage-passeja. Mikäli joku niitä yrittää kaupata, on kyseessä väärennös.

 

Äänentoisto konserteissa

Suurilla - ja pienillä- areenoilla äänentoistokokemus vaihtelee salin osasta toiseen. Sopimuksissa olevien pykälien mukaisesti esiintyvät taiteilijat määrittävät itse kaiken käyttämänsä teknisen kaluston, mukaan lukien äänentoistolaitteet. Esiintyjät myös palkkaavat äänentoistolaitteistoa käyttävän henkilöstön, joka kulkee mukana kiertueella. Näin ollen järjestäjän ominaisuudessa emme voi äänentoistoon puuttua.

Teemme kuitenkin yhteistyötä Kuulonhuoltoliiton kanssa, ja he ovatkin joka tapahtumassamme paikalla suorittamassa mittauksia ja myymässä korvatulppia.

Suosittelemme jokaiselle asiakkaallemme, tapahtumasta riippumatta, kuulonsuojainten käyttöä kuulon varjelemiseksi.

 

Kadonneet liput

Live Nation Finland, lipunmyyntitaho ja artistiorganisaatio eivät vastaa kadonneista lipuista, eikä niitä väärinkäytösten estämiseksi voida tulostaa uudelleen, vaikka paikkanumerot ja ostajatiedot kyettäisiinkin selvittämään.

 

Why cannot tickets be reserved online?
 
The common practice in e-commerce is that items cannot be reserved, only purchased. We have also adopted this practice in our events to minimize the risk of black-market ticket sellers, hoarding and other activities that may interfere with ticket purchases.
 
How is it possible for an event to sell out in minutes?
When tickets to a popular event go on sale, there can be hundreds, even thousands of buyers online simultaneously. Due to the limited capacity of an event, tickets can sell out very quickly. For example – if 500 fans all buy 4 tickets, 2000 tickets can be sold in a matter of seconds. Therefore, the capacity of even the largest arenas can be maxed out in minutes.
 
Can I return or exchange my ticket?  
Already purchased tickets cannot be returned or exchanged.
 
Why is there a ticket limit in some events?
 
In some cases, the artist organisation or the event promoter will set a ticket limit for an event to ensure that as many fans as possible would have the opportunity to buy tickets. This is how we aim to prevent large amounts of tickets ending up in the black market and re-selling websites.
 
Tarvitsen avustajan mukaani tapahtumaan, millainen on avustajakäytäntö?
 
We warmly welcome fans with reduced mobility and other customers in need of personal assistants to our events and we work together with venues to ensure the proper arrangements. For most of our events, it is possible to get an assistant free of charge. Assistant policies may vary from event to event so all customers that wish to receive an assistant ticket, we ask you to contact us before purchasing any tickets so we can recommend the right solutions for your specific needs. Please keep in mind that you may need to provide proof for need of assistance upon arrival to the event, e.g. a formal assistant card or doctor’s / medical certificate.
 
How can I find out if there is an age limit for an event?
In our events, the possible age limit is indicated in the information of each event page and in the ticket information in the online purchase page. Unless otherwise stated, the event is open to all ages. Everyone entering the event, regardless of age, must have their own admission ticket, excluding certain family entertainment events. For any requests of exceptions, we recommend that you contact us directly prior to the event.