ASIAKASPALVELU:

Olemme koonneet FAQ-sivustollemme runsaasti vastauksia yleisiin ja usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, voit ottaa meihin yhteyttä ja mielellämme autamme sinua eteenpäin asiassasi.

Olethan lippuihin liittyvissä asioissa ensisijaisesti yhteydessä kyseisen tapahtuman lipunvälittäjään.

Täytä yhteydenottolomake täältä. Sisällytäthän viestiisi mahdollisimman paljon tietoa (yhteystiedot, mitä tapahtumaa kysely koskee, mahdolliset liitteet), jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla.

Puhelinpalvelu: +358 9 856 73 400
Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin ma–pe klo 10-15 (poikkeukset mahdollisia pyhinä).

Blockfestiä koskevissa kysymyksissä olethan yhteydessä osoitteeseen info@blockfest.fi.

Harjoitteluhakemukset voit lähettää osoitteeseen: rekry@livenation.fi.

Laskutus / invoices: talous@livenation.fi. Yhteydenotot vain laskuihin liittyen.

Sähköpostin liitteenä lähetettävä lasku toimitetaan osoitteeseen: livena-fi-1785-idf1@pdfinbound.com. Laskun tulee olla PDF-muodossa ja yhdessä tiedostossa saa olla vain yksi lasku liitteineen.

Laskutusosoite verkkolaskuille:
Verkkolaskuoperaattori: OpusCapita Solutions Oy
Verkkolaskuosoite: 003710181642
Operaattorin välittäjätunnus: E204503

YHTEYSTIEDOT:

Live Nation Finland Oy
Työpajankatu 13a
00580 Helsinki, Finland

Miksi lippuja ei voi varata nettikaupassa?
Yleinen käytäntö netin kautta tavaroita hankittaessa on, että netissä ei voi varata, ainoastaan ostaa. Päädyimme noudattamaan tätä myös järjestämissämme konserteissa torjuaksemme mahdolliset mustan pörssin kauppiaat, hamstraajat ja muut lippujen ostoa rajoittavat häiriöt.
 
Miten on mahdollista, että tapahtumat myydään loppuun minuuteissa?
Kun liput suosittuun tapahtumaan menevät myyntiin, on ostajia jonossa satoja, usein tuhansia samanaikaisesti. Koska lippuja on tiettyyn tapahtumaan tarjolla aina rajattu määrä, saattavat liput myydä loppuun hyvinkin nopeasti. Esimerkkinä - jos 500 fania ostaa samanaikaisesti 4 lippua, on 2000 lippua voitu myydä loppuun sekunneissa. Näin suurtenkin areenoiden kapasiteetti saattaa loppua nopeastikin.
 
Voinko palauttaa tai vaihtaa jo ostamani liput?  
Jo ostettua pääsylippua ei voi vaihtaa tai palauttaa.
 
Miksi joissain tapahtumissa on ostorajoitus?
Joissain tapauksissa artistiorganisaatio tai  tapahtuman promoottori asettaa lipuille ostorajoituksen, jotta mahdollisimman monella fanilla olisi mahdollisuus ostaa lippuja tapahtumaan. Näin pyrimme estämään myös suurien lippumäärien valumista mustan pörssin kauppaan. 
 
Tarvitsen avustajan mukaani tapahtumaan, millainen on avustajakäytäntö?
Toivotamme liikuntarajoitteiset ja muut avustajaa tarvitsevat asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi tapahtumiimme ja työskentelemme yhdessä tapahtumapaikkojen kanssa toimivien järjestelyiden puolesta. Suurimpaan osaan tapahtumistamme on mahdollista saada avustaja mukaan veloituksetta.  Avustajakäytäntö kuitenkin vaihtelee hieman tapahtumakohtaisesti, joten pyydämme avustajaa tarvitsevia asiakkaitamme olemaan suoraan meihin yhteydessä ennen lipunostamista, jotta osaamme tarpeiden mukaan tarjota sopivaa vaihtoehtoa.   Jotta avustuksen tarve voidaan sitä pyydettäessä todistaa tapahtumaan saapuessa, otathan avustajakortin tai muun todistuksen mukaasi tapahtumapäivänä.  
 
Mistä näen tapahtuman ikärajan?
Tapahtumissamme mahdollinen ikäraja ilmoitetaan kunkin tapahtuman tiedoissa. Ellei ikärajaa ole erikseen ilmoitettu, on tapahtuma sallittu kaikenikäisille. Jokaisella tapahtumaan saapuvalla tulee iästä riippumatta olla oma pääsylippu, poislukien tietyt perheviihdetapahtumat. Poikkeustilanteista suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan meihin. 
Peruuntuneet tai siirtyneet tapahtumat
 
Mikäli tapahtuma jostain syystä peruuntuu, tapahtumajärjestäjä tiedottaa asiasta lippuyrityksen välityksellä sähköpostitse tilaajan tililleen rekisteröimään osoitteeseen. Oston yhteydessä hyväksymien kaupan ehtojen mukaisesti, lipunostaja on kuitenkin itse velvollinen tarkistamaan että tapahtuma ei ole peruuntunut.    Peruuntumistapauksessa liput pyydetään palauttamaan niiden ostopaikkaan ja lipun hinta palautetaan tilaajalle. Palautuspyyntö tulee lähettää annettujen ohjeiden mukaisesti viimeiseen palautuspäivämäärään mennessä, kuitenkin viimeistään 2 kuukauden sisällä siitä kun tapahtumajärjestäjä on ilmoittanut tapahtuman peruuntuneeksi.  Palautus koskee ainoastaan lipun hintaa, ei lipunvälittäjän mahdollisia palvelu-, toimitus-, tai käsittelymaksuja.  Mikäli tapahtuma jostain syystä siirtyy toiseen ajankohtaan, tapahtumajärjestäjä pyrkii yhdessä artistiorganisaation kanssa  aikatauluttamaan tapahtuman uudelleen mahdollisimman pian. Tapahtuman siirtyminen ja mahdollinen uusi päivämäärä tiedotetaan lippuyrityksen välityksellä sähköpostitse tilaajan tililleen rekisteröimään osoitteeseen.  Mikäli uusi ilmoitettu päivämäärä ei sovi, on liput mahdollista palauttaa niiden ostopaikkaan. Palautuspyyntö tulee lähettää annettujen ohjeiden mukaisesti viimeiseen palautuspäivämäärään mennessä, kuitenkin viimeistään 2 kuukauden sisällä siitä kun tapahtumajärjestäjä on ilmoittanut tapahtuman uuden päivämäärän.  Kaikki ajantasainen tieto tapahtumaan liittyen, myös peruuntuminen tai siirtyminen löytyy tapahtuman omalta sivulta osoitteessa www.livenation.fi sekä lipunvälittäjän sivuilta.
Kielletyt esineet
Pullojen, purkkien, videolaitteiden, nauhureiden, järjestelmäkameroiden (= kamera jossa irroitettava objektiivi), GoPro-laitteiden, selfietikkujen, vaarallisten aineiden ja esineiden (mm. terävät niittivyöt, veitset, puukot, hiuslakkapullojen yms) tuominen useimpiin tapahtumiimme on kielletty yleisön turvallisuuden takaamiseksi.   Mikäli haluat tuoda mukanasi fanikyltin, katsothan että sen koko on max. 50x50 cm eikä se aiheuta näköestettä muille keikkakävijöille.
Tapahtumissa kuvaaminen
Pääsääntöisesti kuvaaminen pokkari- ja kännykkäkameroilla on tapahtumissamme sallittu. Järjestelmäkamerat ja tapahtumien videointi on kielletty. Huomaathan, että artistiorganisaatio saattaa koska tahansa muuttaa ohjeita ja kieltää kuvaamisen - seuraa siis aina järjestyksenvalvojien ohjeita tapahtumapaikalla.
 
Backstage-passit
Live Nation ei myy, eikä jaa, mihinkään tapahtumaansa backstage-passeja. Mikäli joku niitä yrittää kaupata, on kyseessä väärennös.
 
Äänentoisto konserteissa
Suurilla - ja pienillä- areenoilla äänentoistokokemus vaihtelee salin osasta toiseen. Sopimuksissa olevien pykälien mukaisesti esiintyvät taiteilijat määrittävät itse kaiken käyttämänsä teknisen kaluston, mukaan lukien äänentoistolaitteet. Esiintyjät myös palkkaavat äänentoistolaitteistoa käyttävän henkilöstön, joka kulkee mukana kiertueella. Näin ollen järjestäjän ominaisuudessa emme voi äänentoistoon puuttua.
Teemme kuitenkin yhteistyötä Kuulonhuoltoliiton kanssa, ja he ovatkin joka tapahtumassamme paikalla suorittamassa mittauksia ja myymässä korvatulppia.
Suosittelemme jokaiselle asiakkaallemme, tapahtumasta riippumatta, kuulonsuojainten käyttöä kuulon varjelemiseksi.
 
Kadonneet liput
Live Nation Finland, lipunmyyntitaho ja artistiorganisaatio eivät vastaa kadonneista lipuista, eikä niitä väärinkäytösten estämiseksi voida tulostaa uudelleen, vaikka paikkanumerot ja ostajatiedot kyettäisiinkin selvittämää